Toto téma řeší téměř každý, kdo si pořídil bezzrcadlovku od Sony a má v úmyslu s ní točit trochu lepší video. Sony nám to moc neulehčilo a tak si kromě běžných obrazových nastavení, jako je černobílá, krajina, portrét atd., můžeme vybrat na aktuálních modelech dnes již z deseti dalších obrazových profilů, které jsou speciálně navržené pro snímání videa. Jenže, který je tedy ten nejlepší?

Toto je téma, které zajímá spoustu lidí, v manuálech od Sony se o něm moc nedozvíte a tak hlavně youtubeři z celého světa začali jednat na vlastní pěst a téměř pomocí reverzního inženýrství začali tato nastavení zkoumat 🙂 Zkrátka je potřeba tomu přijít na kloub a zjistit jaké nastavení je nejlepší k dosažení přímo hollywoodských výsledků. Možná byste tomu nevěřili, ale on je to i skvělý business, protože youtuber, který tuto hádanku rozluštil vám ochotně prodá svoje know-how v podobě popisu nastavení vaší kamery a ti co svoje nastavení sdílí zdarma vám alespoň nabídnou svoje LUTky, bez kterých to přece nebude dostatečně cinematic.

Druhá věc je, že tím jak se o tom málo ví, tak se rozšiřují nepravdy jako lavina. Někde někdo řekne, že nejlepší je Cine 4 v kombinaci s S.gamut3.cine a hned to používá půlka světa. Nakonec proč ne, když vám to vyhovuje. Jaká je tedy pravda?

Někde jsem vygooglil trochu obsáhlejší popis k Picture Profiles přímo od Sony, kde se ve zkratce píše, že každý profil je určený pro jinou situaci a je ideální si před natáčením vyzkoušet a vybrat, to co vám pro daný projekt sedí nejvíce. Řekl bych, že toto tvrzení bude mít k pravdě asi nejblíže a proto jsem se rozhodl udělat rychlý test a zjistit, který profil mně osobně nejvíce vyhovuje. Hledal jsem řekněme to nejuniverzálnější nastavení, které obstojí téměř při každém natáčení a poleze z toho pěkný obraz, který můžu dále upravovat v postprodukci.

Aktuálním trendem je profil s křivkou HLG, který je určený pro HDR televize, ale ukázalo se, že je docela schopným flat profilem, tudíž vhodný pro postprodukci a color grading. Čekal jsem, že v mém testu vyhraje. Nestalo se. A nevyhrál ani Slog2 či Slog3, které jsem měl docela dlouho v oblibě pro jejich skvělou pružnost a vysoký dynamický rozsah. Za univerzální profil bych ale Slog nikdy neoznačil, protože náročná postprodukce, protože náročné exponování, protože rozbité barvy atd. Nevyhrál ani nejoblíbenější profil většiny youtuberů – CINE4 – S.Gamut3.cine, upřímně nikdy jsem nechápal tuto kombinaci, nic moc použitelnějšího než z defaultních profilů z toho neleze. Když už CINE4 tak v kombinaci s PRO colors, nebo Cinema colors.

Už vás nebudu napínat, mně osobně nejvíce sedí defaultní PP6, tedy CINE2 – Cinema! Žádné ladění čehokoliv, prostě ho nechte v defaultu a točte, dal bych ruku do ohně za to, že nezklame v žádné situaci. Snadno se exponuje, snadno se upravuje, nemá problémy se šumem ani color bandingem, dynamický rozsah je dostatečný (tochu nižší než u Slogu a HLG, ale vyšíí než u CINE4!) a hlavně nerozbíjí pleťovku a další barvy. Já jsem spokojený.

Mrkněte a na můj rychlý test a posuďte sami, ale v každém případě pokud do toho chcete víc proniknout, doporučuji udělat vlastní test a vybrat to co vám bude sedět nejvíc a třeba napište do komentáře, který profil je váš favorit.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Napsat komentář